Kreatív, személyre szabott programokkal és projektalapú gondolkodásra biztatással várják a Bridge Bizniscool táborainak résztvevőit. Hogy ez pontosan mit is jelent, melyik gyerekből lehet vállalkozó, illetve a vállakozói gondolkodáson túl még mit is adnak a táborok, erről beszélgettünk a Bizniscool táborok vezetőjével, Barta Nikolettel.

Mi ez?

Az "Interjú a táborszervezőkkel" cikk sorozatban, a táborok szervezőivel készült beszélgetéseket mutatjuk be. Az elkészült interjúk bővebb képet festenek a táborokról és a táborszervezőkről egyaránt.



Gyerektábor-kereső: Kérlek, mutasd be a tábor szervezőit pár szóban. Kik vagytok, honnan jött a tábor ötlete?

Bridge Bizniscool: A Bridge Bizniscool a Bridge Budapest és a Logiscool közös projektje, amelyről 2017-ben kezdett ötletelni a két csapat.

  A Bridge Budapest évek óta foglalkozik vállalkozói mentalitásfejlesztéssel. Célunk, hogy egy olyan Magyarországon éljünk, ahol az önbizalom alapja a tudás és a teljesítmény. Olyan közösséget építünk, melynek tagjai hisznek az olyan értékekben, mint a szerethető munkahely, ahova jó bemenni dolgozni, alkotni, vagy abban, hogy a hibáinkból lehet a leginkább tanulni, büszkén adóznak, és akik hisznek abban is, hogy Magyarországról is lehet világsikert építeni.

  Azt tapasztaltuk, hogy csak a felnőttek kis százaléka mer belevágni az ismeretlenbe. Félnek kilépni a megszokott keretekből, amely azonban a siker akadálya lehet. Sokat gondolkoztunk, hogy ennek mi lehet az oka. Sokat beszélgettünk szakértőkkel, és arra jutottunk, hogy már gyerekkorban komoly hangsúlyt kellene fektetni a készségfejlesztésre, hiszen a jelenlegi munkaerőpiaci trendek is egyre inkább azt jelzik, hogy már nem a lexikális tudás a legmeghatározóbb, hanem az számít, hogy például mennyire rugalmasan tudunk alkalmazkodni a változásokhoz, hogyan tudunk csapatban dolgozni, problémát megoldani, projektalapon gondolkodni vagy éppen prezentálni az ötletünket.

  Tulajdonképpen innen jött az ötlet, hogy szeretnénk, ha a Bridge Budapest gyerekek fejlesztésével is foglalkozhatna valamilyen módon. Ezt azonban nem szerettük volna egyedül csinálni, így történt, hogy elkezdtünk erről az ötletről beszélgetni a Logiscoolal.

 

 

Gyerektábor-kereső: Már érthető, hogyan kapcsolódtok az igen sikeres Logiscoolhoz

Bridge Bizniscool: A Bridge Budapest és a Logiscool úgy kapcsolódott össze először, hogy a Bridge Budapest a Logiscool alapítóinak ítélte az első Széchenyi-Bridge-díjat 2016-ban. Ezzel a díjjal azt az ígéretes vállalkozást szerettük volna elismerni, amely méltó képviselője a 21. században Széchenyi István vállalkozói értékeinek. 2017-ben elkezdtünk beszélgetni a Logiscool alapítóival a gyerekek vállalkozói mentalitásfejlesztéséhez kapcsolódó törekvéseinkről, és még akkor ősszel elindítottuk az első táborunkat Budapesten teszt jelleggel. Óriási sikert aratott! 2018 nyarán már országszerte 26 helyszínen, 18 városban volt elérhető a Bridge Bizniscool és az indulásunk óta összesen közel 600 gyerek vett részt a foglalkozásainkon. Idén jelenleg 107 Bridge Bizniscool turnus van meghirdetve és 30 helyszínen várjuk az érdeklődő gyerekeket.

  


Gyerektábor-kereső: Mi a különbség a nyári Bridge Bizniscool táborok és az év közben tartott kurzusok közt?

Bridge Bizniscool: A tematika alapvetően ugyanaz – egymásra épülő alkalmak vannak, a különbség mindössze annyi, hogy a kurzusok során kicsit mélyebben érintünk 1-1 témakört.

 

Gyerektábor-kereső: Honnan tudhatják a szülők, hogy a Bizniscool tábor megfelelő a gyerekének, azaz, miből derül ki, hogy egy – akár 9 éves – gyerekben van "vállalkozó szellem"?

Bridge Bizniscool: Azt látjuk, hogy azok a gyerekek élvezik a leginkább a táborainkat, akik kíváncsiak, érdeklődően szemlélik a világot, szeretnek másokkal kapcsolódni. Ha megvan bennük az alkotás iránti vágy, vannak ötleteik és nyitottak, akkor azok általában mind jó jelei annak, hogy a Bridge Bizniscool tábort élvezni fogják.

 

 

 

Gyerektábor-kereső: Az idei táborban három fő tematika van - csokoládé, játékok és vlog. Mit takarnak az egyes tematikák és mire számíthatnak a gyerekek? Mi a különbség az egyes táborok közt?

 Bridge Bizniscool: 2018 nyarán még csak két típusú tematika volt elérhető a Bridge Bizniscoolban – a csokoládé és a játékkészítés. 

Mindkettőnél nagyjából ugyanazon a folyamaton mennek keresztül a gyerekek - csapatépítéssel kezdenek, majd velük közösen alakítjuk ki a házirendet, vagyis azt a keretrendszert, ami mentén mindenki jól érzi magát a közös munka során. 

Utána megismertetjük őket a vállalkozók, vállalkozások világával, megalakulnak a csapatok, akik együtt dolgoznak egy saját kis minivállalkozáson, majd elkezdődik a piac feltérképezése: beszélünk eladóról és vevőről, termékről és szolgáltatásról, pénzről és árról. Piackutatunk, terméktervezünk, prototípust készítünk, tesztelünk, és aztán jön a marketing és a marketingkommunikáció online és offline része. Ilyenkor megalkotjuk a márkájuk arculati elemeit, plakátot és reklámvideót készítünk. 

Ezt követően pedig a záróeseményen bemutatjuk az elkészült munkákat egymásnak és a szülőknek. A cél tehát az, hogy a gyerek megtanulja, hogy egy ötletből egy jó csapat segítségével hogyan juthat el a kész koncepció bemutatásáig.

A két tematika közötti legnagyobb különbség maga a piac, amin dolgoznak – az egyiknél a csokoládé piacán mozognak a gyerekek, azt kell feltérképezniük, a másikon pedig kézzel fogható játékot kell tervezniük. Viszont mindkét esetben egy konkrét termék megtervezésén dolgoznak.

A Gazdálkodj vlogosan! tananyagunkat idén tavasszal dolgoztuk ki az Unicredit Bankkal közösen. Ez a tananyag egy kicsit idősebbeknek szól, ugyanis kifejezetten a felső tagozatos gyerekeket szólítja meg. Itt már a szolgáltatások piacán mozgunk, noha ugyanolyan interaktívak, élményalapúak és bevonó jellegűek a foglalkozások, mint az előző két tematika esetében.

A cél, hogy az 5-8.osztályos gyerekek egy igen népszerű téma, a vlogger, mint vállalkozó példáján keresztül lássanak bele a vállalkozások működésébe, egy vállalkozó pénzügyi döntéseibe. Fontos, hogy ez nem egy “vloggerképző”, vagyis nem a videóvágás, Youtubeozás, videókészítés oldaláról közelítjük meg a témát, hanem az ebbe a táborba érkező gyerekek egy fiktív vlogger stábját “játszák” el és segítik az ügyfelüket bizonyos üzleti és pénzügyi döntések meghozatalában (pl. megtakarításokhoz, hitelfelvételhez, szponzorációs együttműködésekhez kapcsolódó kérdésekben).

 

 


Gyerektábor-kereső: Van-e esetleg továbblépési lehetőség azoknak, akik már megjárták a tábort?

Bridge Bizniscool: Az idei évben az új típusú tananyag, a Gazdálkodj vlogosan! jelenti a továbblépést, hiszen ez azok számára is teljesen új, akik jártak már nálunk a csokoládé vagy játékkészítés tematikájú táborokban, kurzusokon. Szeretnénk a következő években még több típusú tananyagot fejleszteni, még több témakört felölelni (pl. fenntarthatósággal kapcsolatos tematikában is gondolkodunk) ebbe a folyamatba pedig szívesen vonunk be akár céges szereplőket is.

 

Gyerektábor-kereső: Hogyan tudják kamatoztatni a táborozók a tanultakat az élet más területein?

Bridge Bizniscool: Könnyen azt gondolná az ember, hogy a Bridge Bizniscool táborokkal az a célunk, hogy minden gyerekből vállalkozót neveljünk. Pedig egyáltalán nem. Sőt!

Óriási hangsúlyt fektetünk olyan készségek fejlesztésére, amelyek a jövő munkaerőpiacán elengedhetetlenek lesznek és amelyekről azt gondoljuk, hogy már gyerekkorban oda kell figyelni a fejlesztésükre. Ilyen például a másokkal való együttműködés készsége, a kreativitás, a projekt alapú gondolkodás, a prezentációs készségek. A nálunk töltött időben a gyerekek csapatban, közösen, egy célért dolgoznak. Lehetőségük nyílik megtalálni azt a szerepet a csapaton belül, amelyben jól érzik magukat. Megtapasztalhatják, hogyan lehet különböző hátterű gyerekkel közösen alkotni valamit, amire igazán büszkék lehetnek.

Gyakorolhatják a nyilvános beszédet, prezentálást, a saját gondolataik kifejezését. Olyan dolgokat, amikkel sokan csak egyetemista korukban találkoznak először. 

Emellett folyamatos odafigyeléssel, konkrét és személyreszabott visszajelzésekkel igyekszünk erősíteni a gyerekek önbizalmát, magabiztosságát. 

 

 


Gyerektábor-kereső: Van bármi egyéb amit szeretnétek elmondani a táborokról és a kurzusokról?

Bridge Bizniscool: Fontosnak tartjuk, hogy a Bridge Bizniscool táborai elérhetőek legyenek a hátrányos helyzetű gyerekek számára is. Ebben szerencsénkre vannak olyan nagyvállalati partnereink, akiknek köszönhetően tavaly is és idén is 200-200 kisiskolás tapasztalhatja meg országszerte, milyen élmény egy csapat részeként közösen alkotni a Bizniscoolban.

Kapcsolódó táborok: Bridge Biznicool táborok listája